SEO-tekstschrijver

Prikkel-Teksten-SEO-tekstschrijverZoeken en gevonden worden

Schrijven is vooral leuk als iemand het leest. Stuur iemand een handgeschreven brief en je hebt de volle aandacht. Maar met een tekst op internet weet je dat niet zo zeker. Tenzij jouw website hele goede maatjes wordt met de verschillende zoekmachines. Dat gaat niet vanzelf, maar als SEO-tekstschrijver kan ik je daar prima bij helpen.

SEO: Search Engine Optimization

SEO staat voor Search Engine Optimization. Oftewel: geoptimaliseerd voor zoekmachines. Concreet betekent het dat deze teksten zo geschreven zijn, dat ze het juiste moment opduiken in de resultaten van zoekmachines zoals Google. Tekst is dus een belangrijke factor in het succes van jouw website.

De meerwaarde van een goede SEO-tekstschrijver

Een goede tekstschrijver schrijft niet alleen foutloze teksten, maar weet vooral de juiste snaar te raken bij je doelgroep. De inhoud (boodschap) en de verpakking (tekst) van de boodschap moeten zorgvuldig op jouw doelgroep en doelstelling worden afgestemd. Als SEO-tekstschrijver heb ik daarmee niet alleen de lezers voor ogen, maar ook de zoekmachines.

Teksten voor internet (webteksten) zijn anders dan teksten voor een folder of magazine. Behalve mensen van vlees en bloed moeten ze immers ook een andere doelgroep aanspreken: de zoekmachines. Beide groepen ‘lezen’ jouw website op een andere manier. Bovendien worden zoekmachines steeds verder ontwikkeld, waardoor weer andere eisen aan webteksten worden gesteld.

De juiste woorden

Gelukkig zijn er ook overeenkomsten tussen mensen en zoekmachines. Beide hechten veel waarde aan de woorden die je in jouw webteksten gebruikt. In het verleden bestond SEO-tekstschrijven uit het zo vaak mogelijk gebruiken van deze zogenaamde zoektermen of ‘keywords’. Gelukkig trapt Google daar tegenwoordig niet meer in. Net als lezers wil de zoekmachines dat teksten prettig leesbaar zijn, al heeft een zoekmachine natuurlijk niet de persoonlijke voorkeuren die jouw doelgroep wel heeft.

Een goede SEO-tekstschrijver schrijft teksten die door beide doelgroepen gewaardeerd worden. Oftewel: prettig leesbare en aansprekende teksten, op een natuurlijke manier voorzien van de juiste zoekwoorden. Op deze manier wordt jouw website gevonden én gelezen. Je hebt er ten slotte niets aan om goed gevonden te worden als lezers vervolgens afknappen op de inhoud.